Kadir Has Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.

Vizyon

Eğitim ve araştırmada ülkemizdeki mühendislik bölümleri arasında öncü, uluslararası alanda tanınan bir Bilgisayar Mühendisliği bölümü olmak.

Misyon

Misyonumuz, Bilgisayar Mühendisliği & Bilimleri alanına yön verecek bilgileri, özgün araştırmalar ile üretmek; mezunlarımızın Bilgisayar Mühendisliği ve Bilişim alanında donanımlı olmalarını sağlayacak, dünya standartlarında, nitelikli bir eğitim vermektir.

Eğitim Amaçları

Kadir Has Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı mezunlarının,

  1. Ulusal ve uluslararası, sektörel ve akademik kuruluşlarda araştırma-geliştirme, tasarım, proje geliştirme ve yönetiminde başarılı bir kariyer yapan,
  2. Yazılım mühendisliği, ağ mühendisliği, yapay zeka ve sektörün ihtiyacı olan öncelikli alanlarda görevler alabilen mühendisler olmaları hedeflenmektedir.

Program Çıktıları

  1. Temel bilimler, temel mühendislik ve bilgisayar mühendisliği tasarım ilke ve yöntemleri ile ilgili yeterli bilgi birikimi, ve bunları karmaşık mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümü için uygulayabilme becerisi,
  2. Ayrık matematik kavram ve konularını uygulayabilme becerisi,
  3. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, veri toplama, yorumlama, problemleri analiz etme, modelleme ve etkin çözümler geliştirme ve uygulama becerisi,
  4. Donanım ve yazılım bileşenleri ile bir bilgisayar sisteminin, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, analizini, tasarımını ve yönetimini modern mühendislik yöntemleri ile gerçekleştirebilme becerisi,
  5. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için, modern mühendislik teknik ve araçlarını, bilişim teknolojileri ve yazılımlarını geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanabilme becerisi,
  6. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği alanındaki araştırma konularının incelenmesi için laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
  7. Tek ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi, buna yönelik bireysel becerilere de sahip olma,
  8. Türkçe ve İngilizce olarak, yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilme becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi,
  9. Kendi alanındaki uluslararası çalışmaları takip edebilme becerisi,
  10. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilimi ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme becerisi, etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
  11. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
  12. Evrensel ve toplumsal sorunlara duyarlılık, çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında ve mühendislik çözümlerinin sağlık, çevre, güvenlikle ilgili etkileri konusunda bilgi ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Kalite Gelişimi ve Akreditasyon Komitesi

  • Prof. Dr. Feza Kerestecioğlu
  • Doç. Dr. Taner Arsan
  • Doç. Dr. Tamer Dağ
  • Dr. Öğr. Üyesi Öznur Yaşar Diner

Ana Tasarım Deneyimi Komisyonu

  • Doç. Dr. Taner Arsan
  • Doç. Dr. Tamer Dağ
  • Misafir Öğr. Üyesi Dr. Doğan Çörüş